Wednesday, May 26, 2010

warghhh, smakin hampir..skit jek lg..skit jek~~~

KUALA LUMPUR: Seorang guru lelaki sebuah sekolah menengah di ibu kota bukan saja dimaki-hamun pelajarnya, malah turut ditumbuk berulang kali pada muka menyebabkannya mengalami kecederaan.

Difahamkan, dalam kejadian Isnin lalu, pelajar tingkatan satu berusia 13 tahun terbabit hilang kawalan selepas didenda guru itu kerana tidak membawa buku teks mata pelajaran diajarnya.

Semuanya bermula kira-kira jam 12 tengah hari apabila guru berusia 24 tahun itu mengarahkan pelajar tertabit keluar dari kelasnya dan berdiri di hadapan pintu sebagai hukuman.

Menurut sumber, pelajar terbabit dalam keadaan marah keluar dan berdiri di hadapan kelasnya sambil mencaci guru berkenaan.

“Bagaimanapun, guru berkenaan tidak mengendahkan tindakan pelajar terbabit dan meneruskan sesi pembelajaran,” katanya.

Sumber itu berkata, sikap biadab pelajar itu berterusan apabila dia cuba mengeruhkan keadaan dengan mengganggu pelajar lain yang mengikuti pembelajaran.

“Setiap kali ditegur guru berkenaan, pelajar terbabit memaki-hamun mangsa menyebabkan keadaan tegang seketika. Bukan sekali dua ditegur, guru berkenaan menegurnya lebih 10 kali, namun dia masih berdegil dan cuba mengganggu sesi pembelajaran,” katanya.

Difahamkan, pelajar itu menghamburkan kata-kata kesat kepada guru berkenaan lebih 20 minit menyebabkan mangsa mula berang.

Menurut sumber itu, guru berkenaan keluar dari kelasnya sebelum memukul bahu pelajar terbabit menggunakan buku teks dipegangnya.

Bagaimanapun, buku itu terjatuh apabila pelajar terbabit mengelak.

Tindakan guru berkenaan yang tunduk untuk mengambil semula buku itu mengundang padah apabila dia diserang pelajar terbabit.

Difahamkan, guru itu tidak melawan kerana terkejut tindakan berani dan melampau pelajar terbabit.

Menurutnya, kejadian itu bukan saja disaksikan pelajar lain, malah beberapa guru yang mengajar di kelas bersebelahan.

“Seorang daripada guru yang menyaksikan kejadian itu menghubungi polis sebelum sekumpulan anggota polis bergegas ke tempat kejadian dan memberkas pelajar terbabit yang sedang mengamuk,” katanya.

Pelajar terbabit dibawa ke Balai Polis Cheras di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Guru berkenaan diarahkan tampil di balai polis untuk membuat laporan.

Difahamkan, pelajar terbabit sudah dibuang sekolah berikutan tindakan keterlaluannya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan memberitahu kes itu sudah dirujukkan semula kepada pentadbiran sekolah untuk tindakan lanjut.


warghhh, takutnya-skng ni mcm2 bnde jd kt cikgu-budk2 skng sgt berani dh sgt hilng rs hormt pd cikgu-dimn silapnya???pekah yg mndorong semua ni brlaku???kesian cikgu kan-dnda studnt yg wt slah pun kne blsh-de satu kes 2 aku de trbc studnt g pech kete cikgu disiplin-simbh cah kt kete cikgu-pancitkn tyr-kikis cat kete cikgu dn sbgainya-xckup dgn 2-g sepak cikgu-g terajang cikgu-g lempang cikgu-g tumbuk cikgu-g rotan cikgu-hellllooooooooo, ilang akl ke hape??ko ingt ko blh pandai dgn sndrinya tnpa bntuan ckgu??ko mmg dh gile-ko ingt cikgu ko 2 kwn2 ko ker??kalo yek pun de prob-knp msti cikgu tmpt nk lepskn germ-kang bile dirotan-de plak mk bpk g saman cikgu-dh nk wt cm mn-ank ko wt salh-org dlu2 kne sebat-xde plak mk bpk dtg serng kt sekolah-mk bpk siap hadiahkn rotn tuk cikgu kot nk suh rotn ank beliau-bukn aku xpernh kene rotn dlu-slmt jek aku smpai ari ni-malu lg beb ketika 2 kne rotan-semua geng2 aku plk 2 kne panggil-PEMPUAN k semua-tp de kitorg g blsh cikgu 2??xde k-cikgu 2 slmt jek skng ni-de mk bpk kitorg dtg sek g saman cikgu??xde k-elek-mmg xde [mk bpk aku xtau kot aku kne rotan dlu, huhu]-dh kalo mk bpk rs ank diorg baikkkkk sgt-g r jg sndri kt umh-ni x-sibuk cri duit kt luar-ank terabai-dicmpk kt sekolah-bile sekolah wt keje sndri-tau plak dtg serang sekolah-aku mmg xphm r budk2 zmn skng-b4 ni aku de ajr tuisyn-budk drjh 6 kot ketika 2-mmbr aku ajr budk 2 subjek bm-suh wt latihn-mmg buat r-smbil2 wt-relx jek letak kaki n silang kaki ats kaki mmbr aku yg ketika 2 wt revision-wah, sungguh kurg asam jawe belah utara tol budk trsebut-bile di tgur-beliau blh ckp, "eh, sori ckgu, xperasan"-nsib baik xmlwn budk 2 bile kne mrh-aku mmg kesian tol r dgn cikgu2 skng-trpksa brdepn dgn student2 yg makin kuang ajor-kalo org tnya:


org: keje pe skng?

cikgu: keje jd cikgu sekolah kt sek blablabla..

org: cikgu jek??[dgn pndgn sinis], aku ni keje engineer tau, gaji riban2..

cikgu: try ko jd cikgu, tgk cm mn cbrn yg ko kne hdpi??ko jd engineer skng, sape yg ajo ko dlu2??bukn cikgu ker??kerek sungguh, kalo xkrn cikgu, xde mknanya ko jd engineer skng [dlm ati jek r, huhu]


de research dibuat-pling ramai yg masuk spital gile adlah CIKGU ok, diulang skali lg, kali ni dgn lbh kuat CIKGU!!!!krn pe??krn cikgu bekerja dgn manusia ok, MANUSIA yg mcm2 rgam-yg memg kuang ajr-yg pndg sinis dgn kerjya cikgu-yg anggp cikgu ni hnya tuk golongan yg kurg cerdik..tp sedr kah mereka-kalo Cikgu adlh golongan kurg cerdik-adakh ANDA, ye anda disana akn mnjd cerdik??TIDAK ok!!bukn korg lahir dgn tgn memegang buku, lappy,pen,pencil, pemadm, pmbaris, liqiud paper n kalkulator scintifik, xlupa gk brodbnd..TIDAK ok, TIDAK!!!

aku mmg sgt kesian dgn golongan cikgu yg sntiasa dipandang rndh n smakin dipandang rendh n skng dh blh dipijk dh akibt trlalu dipandg rendh-kesian tol cikgu..jap2, sebut skali lg..kesian kt sape??cikgu??sape??cikgu??wei, bukn aku kah yg bakal mnjd cikgu???warghhhhhh, xnk wei-aku xnk gile diusia muda-xnk wei!!!!XNAK!!!!!smpat lg x nk tukr kos???Warghhhhhh, what should i do??bersediakh mental n fizikal aku nk brgelar cikgu???akn mati kah aku diusia muda akibt diblsh murid??akn cct celakah kete kebal [JKR] aku dikerjakn student???ujung thun ni aku akn strt prktikal, akn de lg kah thun dpn tuk aku??MAK!!!!yan tkut nk jd CIKGU!!!!!

4 comments:

mizchikaro said...

wahh..seramm~!!ganas btol anak murid skg ni..cam rksasa dah..kte sbg bkal ckgu ni kne jd otomen r..kne amek sbjek pertahanan dri..nk 'fire' student yg ganas tu,huhu..xpown kte tkr profession,jd selebriti..agak2 smpt x yan?hee..

yan said...

ah, hop 2 r yg yn nk oyt mnde, yn nk tukr cz seni prsembhn, huhu

AziahAzie said...

huh..tu la bdk zaman skarang...mcm hampeh...!!

tak tau ar kn salah sape...salah mak ayah mungkin??

yan said...

herm, xtau nk slhkn sape di ats kekurg ajarn beliau~~poor teacher~~

Wednesday, May 26, 2010

warghhh, smakin hampir..skit jek lg..skit jek~~~

KUALA LUMPUR: Seorang guru lelaki sebuah sekolah menengah di ibu kota bukan saja dimaki-hamun pelajarnya, malah turut ditumbuk berulang kali pada muka menyebabkannya mengalami kecederaan.

Difahamkan, dalam kejadian Isnin lalu, pelajar tingkatan satu berusia 13 tahun terbabit hilang kawalan selepas didenda guru itu kerana tidak membawa buku teks mata pelajaran diajarnya.

Semuanya bermula kira-kira jam 12 tengah hari apabila guru berusia 24 tahun itu mengarahkan pelajar tertabit keluar dari kelasnya dan berdiri di hadapan pintu sebagai hukuman.

Menurut sumber, pelajar terbabit dalam keadaan marah keluar dan berdiri di hadapan kelasnya sambil mencaci guru berkenaan.

“Bagaimanapun, guru berkenaan tidak mengendahkan tindakan pelajar terbabit dan meneruskan sesi pembelajaran,” katanya.

Sumber itu berkata, sikap biadab pelajar itu berterusan apabila dia cuba mengeruhkan keadaan dengan mengganggu pelajar lain yang mengikuti pembelajaran.

“Setiap kali ditegur guru berkenaan, pelajar terbabit memaki-hamun mangsa menyebabkan keadaan tegang seketika. Bukan sekali dua ditegur, guru berkenaan menegurnya lebih 10 kali, namun dia masih berdegil dan cuba mengganggu sesi pembelajaran,” katanya.

Difahamkan, pelajar itu menghamburkan kata-kata kesat kepada guru berkenaan lebih 20 minit menyebabkan mangsa mula berang.

Menurut sumber itu, guru berkenaan keluar dari kelasnya sebelum memukul bahu pelajar terbabit menggunakan buku teks dipegangnya.

Bagaimanapun, buku itu terjatuh apabila pelajar terbabit mengelak.

Tindakan guru berkenaan yang tunduk untuk mengambil semula buku itu mengundang padah apabila dia diserang pelajar terbabit.

Difahamkan, guru itu tidak melawan kerana terkejut tindakan berani dan melampau pelajar terbabit.

Menurutnya, kejadian itu bukan saja disaksikan pelajar lain, malah beberapa guru yang mengajar di kelas bersebelahan.

“Seorang daripada guru yang menyaksikan kejadian itu menghubungi polis sebelum sekumpulan anggota polis bergegas ke tempat kejadian dan memberkas pelajar terbabit yang sedang mengamuk,” katanya.

Pelajar terbabit dibawa ke Balai Polis Cheras di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.

Guru berkenaan diarahkan tampil di balai polis untuk membuat laporan.

Difahamkan, pelajar terbabit sudah dibuang sekolah berikutan tindakan keterlaluannya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman ketika dihubungi, mengesahkan menerima laporan kejadian terbabit dan memberitahu kes itu sudah dirujukkan semula kepada pentadbiran sekolah untuk tindakan lanjut.


warghhh, takutnya-skng ni mcm2 bnde jd kt cikgu-budk2 skng sgt berani dh sgt hilng rs hormt pd cikgu-dimn silapnya???pekah yg mndorong semua ni brlaku???kesian cikgu kan-dnda studnt yg wt slah pun kne blsh-de satu kes 2 aku de trbc studnt g pech kete cikgu disiplin-simbh cah kt kete cikgu-pancitkn tyr-kikis cat kete cikgu dn sbgainya-xckup dgn 2-g sepak cikgu-g terajang cikgu-g lempang cikgu-g tumbuk cikgu-g rotan cikgu-hellllooooooooo, ilang akl ke hape??ko ingt ko blh pandai dgn sndrinya tnpa bntuan ckgu??ko mmg dh gile-ko ingt cikgu ko 2 kwn2 ko ker??kalo yek pun de prob-knp msti cikgu tmpt nk lepskn germ-kang bile dirotan-de plak mk bpk g saman cikgu-dh nk wt cm mn-ank ko wt salh-org dlu2 kne sebat-xde plak mk bpk dtg serng kt sekolah-mk bpk siap hadiahkn rotn tuk cikgu kot nk suh rotn ank beliau-bukn aku xpernh kene rotn dlu-slmt jek aku smpai ari ni-malu lg beb ketika 2 kne rotan-semua geng2 aku plk 2 kne panggil-PEMPUAN k semua-tp de kitorg g blsh cikgu 2??xde k-cikgu 2 slmt jek skng ni-de mk bpk kitorg dtg sek g saman cikgu??xde k-elek-mmg xde [mk bpk aku xtau kot aku kne rotan dlu, huhu]-dh kalo mk bpk rs ank diorg baikkkkk sgt-g r jg sndri kt umh-ni x-sibuk cri duit kt luar-ank terabai-dicmpk kt sekolah-bile sekolah wt keje sndri-tau plak dtg serang sekolah-aku mmg xphm r budk2 zmn skng-b4 ni aku de ajr tuisyn-budk drjh 6 kot ketika 2-mmbr aku ajr budk 2 subjek bm-suh wt latihn-mmg buat r-smbil2 wt-relx jek letak kaki n silang kaki ats kaki mmbr aku yg ketika 2 wt revision-wah, sungguh kurg asam jawe belah utara tol budk trsebut-bile di tgur-beliau blh ckp, "eh, sori ckgu, xperasan"-nsib baik xmlwn budk 2 bile kne mrh-aku mmg kesian tol r dgn cikgu2 skng-trpksa brdepn dgn student2 yg makin kuang ajor-kalo org tnya:


org: keje pe skng?

cikgu: keje jd cikgu sekolah kt sek blablabla..

org: cikgu jek??[dgn pndgn sinis], aku ni keje engineer tau, gaji riban2..

cikgu: try ko jd cikgu, tgk cm mn cbrn yg ko kne hdpi??ko jd engineer skng, sape yg ajo ko dlu2??bukn cikgu ker??kerek sungguh, kalo xkrn cikgu, xde mknanya ko jd engineer skng [dlm ati jek r, huhu]


de research dibuat-pling ramai yg masuk spital gile adlah CIKGU ok, diulang skali lg, kali ni dgn lbh kuat CIKGU!!!!krn pe??krn cikgu bekerja dgn manusia ok, MANUSIA yg mcm2 rgam-yg memg kuang ajr-yg pndg sinis dgn kerjya cikgu-yg anggp cikgu ni hnya tuk golongan yg kurg cerdik..tp sedr kah mereka-kalo Cikgu adlh golongan kurg cerdik-adakh ANDA, ye anda disana akn mnjd cerdik??TIDAK ok!!bukn korg lahir dgn tgn memegang buku, lappy,pen,pencil, pemadm, pmbaris, liqiud paper n kalkulator scintifik, xlupa gk brodbnd..TIDAK ok, TIDAK!!!

aku mmg sgt kesian dgn golongan cikgu yg sntiasa dipandang rndh n smakin dipandang rendh n skng dh blh dipijk dh akibt trlalu dipandg rendh-kesian tol cikgu..jap2, sebut skali lg..kesian kt sape??cikgu??sape??cikgu??wei, bukn aku kah yg bakal mnjd cikgu???warghhhhhh, xnk wei-aku xnk gile diusia muda-xnk wei!!!!XNAK!!!!!smpat lg x nk tukr kos???Warghhhhhh, what should i do??bersediakh mental n fizikal aku nk brgelar cikgu???akn mati kah aku diusia muda akibt diblsh murid??akn cct celakah kete kebal [JKR] aku dikerjakn student???ujung thun ni aku akn strt prktikal, akn de lg kah thun dpn tuk aku??MAK!!!!yan tkut nk jd CIKGU!!!!!

4 comments:

mizchikaro said...

wahh..seramm~!!ganas btol anak murid skg ni..cam rksasa dah..kte sbg bkal ckgu ni kne jd otomen r..kne amek sbjek pertahanan dri..nk 'fire' student yg ganas tu,huhu..xpown kte tkr profession,jd selebriti..agak2 smpt x yan?hee..

yan said...

ah, hop 2 r yg yn nk oyt mnde, yn nk tukr cz seni prsembhn, huhu

AziahAzie said...

huh..tu la bdk zaman skarang...mcm hampeh...!!

tak tau ar kn salah sape...salah mak ayah mungkin??

yan said...

herm, xtau nk slhkn sape di ats kekurg ajarn beliau~~poor teacher~~